diumenge, 6 de novembre del 2011

COMPETÈNCIES DIGITALS

Avui a la classe de COED de gran grup hem estat comentant la importància de les competències digitals en l'àmbit educatiu.

Primer de tot, la Rosa ens ha fet una lectura de dos poemes de Gianni Rodari, anomenats: "Tràgedia d'una coma"i "Conjunt per mirar d'aprovar sense estudiar".



Tot seguit hem visionat una entrevista a Guillermo Orozco, feta per la Generalitat de Catalunya, que ens tractava el tema de les competències digitals. D'aquesta és important destacar el següent:

  • La família i l'escola tenen un paper fonamental en l'educació dels mitjans audiovisuals.
  • És interesant educar  a partir dels mitjans audiovisuals.
  • És important que a l'escola, tot el que ve en imatge sigui complementari a l'explicació del mestre, ja que només és un suport.
  • La imatge té un codi universal.  
  • Les audiències s'eduquen mitjançant el que es veu a través dels mitjans de comunicació.
  • Finalment, el fet d'haver nascut a l'era digital no significa que ja se sapiga fer un ús adecuat de les noves tecnologies, sinó que també cal educar.

Una vegada vista l'entrevista vam començar a parlar sobre els anuncis de televisió. Vam poder veure com aquests tenien com a finalitat principal la persuació. És aleshores quan vam analitzar alguns que oferien missatges subliminals:
  1. Galerias: Aquest ens va causar:
  • alegria
  • caos
  • exageració
  • connexió amb el públic
  • joc de llums i del temps
    2.- Golf:
  • felicitat
  • èxit
  • seguretat
  • ....
    3.-Barbie colonia Aventura:
  • el missatge que ens dóna aquest anunci és el fet d'abandonar a un amic pel simple fet de tenir una colònia.

     4.- Oh Brother:
  • Abandonar a un membre de la família per un cotxe.

Per tant, després d'aquesta sessió vam poder veure com molts anuncis llencen missatges subliminals que ens manipulen. I molts poden arribar a ferir sentiments.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada